نمایشگاه هفته پژوهش امسال ، روز دوشنبه 13 آذر برگزار خواهد شد
۱۴۰۲-۰۹-۱۰

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری ، به مناسبت برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ، رئیس پارک علم و فناوری استان قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته به ایراد سخن پرداخت. دکتر محسن فرزین با بیان اهمیت و ضرورت توسعه فناوری و نوآوری در استان اظهار داشت: استان ما به لحاظ شاخص های اقتصادی، صنعتی، اشتغال و درآمدزایی وضعیت نامطلوبی در کشور دارد، لذا توسعه زیرساخت ها و گسترش فعالیتهای فناورانه و نوآورانه مبتنی بر نیازها و ظرفیتهای بومی میتواند نقش موثری ایفا کند. وی اضافه کرد: با توجه به مساله بیکاری و کمبود شغل برای دانش آموختگان استان و عدم ارتباط موثر بین دانشگاه ها و صنعت، توسعه کسب و کارهای دانش بنیان میتواند راهگشا باشد. رئیس پارک علم و فناوری استان خاطرنشان ساخت:توسعه فعالیتهای تحقیق و توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان، میتواند توسعه دهنده صنایع مختلف در استان باشد.دکتر فرزین  با بیان این مطلب که نبود امکانات باعث مهاجرت نخبگان فناور و نوآور به استانهای دیگر و خارج از کشور میشود اظهار داشت: تقویت و توسعه زیرساختها و امکانات فناورانه در استان برای نگهداشت سرمایه های انسانی کارآمد ضروری است. دبیرستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان گفت:پارک علم و فناوری، نقش کلیدی در موضوعات فوق ایفا می کند و اهمیت فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و گسترش فرهنگ فناوری و نوآوری بیش از گذشته نمود پیدا خواهد نمود. دکتر فرزین عنوان کرد: در استان ما، سطح شناخت و آگاهی جامعه و مسئولین از اهمیت فناوری و اقتصاد دانش بنیان و نقش پارک علم و فناوری مناسب نیست. رئیس پارک علم و فناوری فعالی تهایی نظیر نمایشگاه هفته پژوهش، رویدادهای ترویجی و آموزشی و برنامه های رسانه ای را در گسترش فرهنگ فناوری در استان موثردانست. دکتر فرزین ضمن تشریح کارنامه پارک علم و فناوری در هجده ماه گذشته اظهار داشت:  با هدف توسعه زیرساختها، ۵ مرکز تخصصی ایجاد و طرح یک مجموعه جامع و مراکز خلاقیت تدوین شد. مرکز نوآوری و کارآفرینی آزادگان یاسوج، مجتمع فناوری سلامت، مجتمع آفتابگردان مرکز رشد گچساران، مرکز رشد دهدشت، مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی، طرح مجموعه جامع علم و فناوری سرآبتاوه و سه طرح مراکز خلاقیت در استان از جمله طرح های اجرایی در این دوره بوده است. برگزاری  بیش از ۱۲۰ رویداد آموزشی و ترویجی و چندین نمایشگاه و همچنین برگزاری بیش از دوهزار نفرساعت برنامه آموزشی و ترویجی و مشاوره های تخصصی حاصل تلاش همکاران ما در پارک علم و فناوری استان بوده است.  رئیس پارک علم و فناوری استان همچنین از رشد تعداد واحدهای فناورگفت و اظهار داشت:تعداد واحدهای فناور در مقایسه با ادوار مشابه سنوات گذشته ۳ برابر افزایش یافت و هم اینک ۱۵۰ واحد فعالیت دارند. وی به تعداد شرکت های دانش بنیان استان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد شرکتهای دانش بنیان بیش از ۲ برابر افزایش یافت و به عدد ۱۹ رسید.

وی خاطر نشان ساخت: تعداد ۱۲ کارگزار خدمات تخصصی در زمینه های مختلف و یک شتاب دهنده جذب و استقرار یافته است.دکتر محسن فرزین اذعان داشت: نمایشگاه هفته پژوهش سال قبل با ۶۰ غرفه و پنج هزار بازدیدکننده و نمایشگاه ایران قوی در تهران که به عنوان غرفه برتر انتخاب شدیم از شاخص ترین نمایشگاههای برگزار شده بود.

وی در پایان سخنان خویش گفت:پارک علم و فناوری استان اینک برای تامین زیرساخت ها، تجهیز، تامین امکانات و منابع مالی برای فعالیت شرکتها نیاز به حمایت و همراهی جدی نهادها و جامعه داردتا بتواند در توسعه اقتصادی، صنعتی، علمی و اجتماعی استان نقش حیاتی ایفا کند .

 نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار امسال، با قوت و کیفیت بیشتری برگزار میشود. روز دوشنبه ۱۳ آذر افتتاحیه و تا چهارشنبه 15 آذر ادامه خواهد داشت.بیش از ٨۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان و 30 نهاد و دستگاه اجرایی در غرفه ها حضور خواهند داشت.

 



تیزر (159.66 مگابایت)